گروه پژوهشی مواد و مرکز خدمات فنی و مهندسی

سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی

سه شنبه ، 12 ارديبهشت 1402 تعداد بازدید:

حضور و ارائه محصولات و توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در نمایشگاه نفت و گاز مسکو (NEFTEGAZ 2023)

اشتراک گذاری

 بیست‌ و‌ دومین دوره نمایشگاه نفت و گاز مسکو (NEFTEGAZ 2023) در تاریخ 4 الی 7 اردیبهشت (24-27 April) سال جاری در محل نمایشگاهی اکسپو سنتر‌ مسکو برگزارگردید. بیش از 350 شرکت از 16 کشور به عنوان غرفه‌دار در فضایی بیشتر از 30هزار مترمربع در این نمایشگاه حضور پیدا کردند. حوزه‌های مرتبط با نمایشگاه شامل صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، تجهیزات حمل و نقل فرآورده‌های نفتی و فناوری اطلاعات در صنعت نفت و گاز بودند. اعضای هیئت علمی گروه پژوهشی مواد نوین سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، با هدف امکان سنجی نحوه تعاملات جهاددانشگاهی با کشور روسیه در این نمایشگاه شرکت کردند. در این راستا یکی از محصولات دانش بنیان جهاددانشگاهی به نام سایلنسر رگولاتورهای اکسیال نیز در این نمایشگاه و در غرفه خانه ی نوآوری و فناوری ایران در روسیه که با حمایت معاونت علمی و صندوق نوآوری و شکوفایی همراه بود، عرضه گردید.

بازدیدکنندگان متعددی از هولدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ روسی فعال در حوزه نفت و گاز و انرژی به ضمن بازدید از پاویون خانه نوآوری و غرفه ی جهاددانشگاهی، تمایل خود را به آشنایی بیشتر با توانمندی‌های شرکت های دانش بنیان و جهاددانشگاهی در بومی‌سازی قطعات  در این حوزه نشان دادند. در روزهای برگزاری نمایشگاه، علاوه بر معرفی جهاددانشگاهی به بازدیدکنندگان، بازدید تیم اعزامی از تمامی غرفه‌های حاضر در نمایشگاه با هدف آشنایی با محصولات جهاد دانشگاهی در حوزه‌ی نفت و گاز صورت گرفت. علاوه بر این با عنایت به راهنمایی و توصیه رییس محترم جهاد دانشگاهی جناب آقای دکتر مسلمی نایینی قبل از عزیمت به مسکو، جلساتی با فعالان دانشگاهی و اقتصادی ایران در کشور روسیه و همچنین، نماینده محترم وزارت نفت در روسیه برگزار گردید. در این جلسات، ضمن معرفی جهاددانشگاهی، با تجار روسی، چینی و همچنین ایرانی، زمینه‌­های همکاری با جزییات مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. 

همچنین آقای دکتر کاظم جلالی سفیر محترم ایران در روسیه به همراه نماینده محترم وزارت نفت در روسیه در نمایشگاه حضور پیدا کرده و ضمن شرکت در پنل تخصصی و ایراد سخنرانی، از غرفه‌ی جهاددانشگاهی در پاویون خانه نوآوری بازدید به عمل آوردند. ایشان پس از بازدید و بررسی توانمندی‌ها و محصولات این نهاد، به نماینده وزارت نفت در روسیه ماموریت دادند تا حمایت از محصولات جهاد دانشگاهی را در دستور کار قرار دهد. 

همچنین سفیر محترم در جین بازدید از نمایشگاه، از شرکت‌های دانش بنیان حاضر در نمایشگاه دعوت نمودند تا در جلسه نشست هم‌اندیشی فعالان اقتصادی، شرکت‌های معدنی، نفت و گاز و دانش بنیان در فردای آن روز، حضور به هم رسانند. در جلسه‌ی مذکور که با حضور فعالان اقتصادی ایرانی در محل رزیدانس سفارت برگزار گردید، آقای دکتر کاظمی در ابتدا با اشاره به بهبود چشمگیر روابط اقتصادی ایران و روسیه در چند سال گذشته و ضمن احصاء فرصت های به وجود آمده در خصوص مراودات تجاری با روسیه مانند تقاضای زیاد طرف روس در واردات مصالح ساختمانی و برخی مواد معدنی، ابراز امیدواری نمود تا با رفع موانع زیرساختی بر سر راه تجارت و سرمایه گذاری نظیر موانع مالی و بانکی، گمرک، لجستیک و حمل و نقل، افزایش چشمگیر ارتباطات اقتصادی صورت پذیرد. 

اخبار و رویداد ها